vineri, 4 noiembrie 2016

Lord Arthur Savile's Crime

Dragul meu prieten Oscar Wilde,

Tin neaparat sa te anunt ca o bucatica din sufletul meu iti apartine! Unul dintre cei mai buni autori din toate timpurile, irlandezul Oscar Wilde este un geniu al literaturii, un geniu al constiintei umane si rege asupra sufletelor de pretutindeni. Oscar Wilde a fost prima mea iubire si unica extrem de greu de egalat in acest vast domeniu adorat de mine. Nu este prima opera a sa citita de mine evident dar a ajuns rapid printre preferatele mele.
Lord Arthur Savile's Crime este o carte foarte buna, scurta si simpatica. Acest lord Arthur doreste sa se casatoreasca cu o tanara superba intitulata Sybil, tanara care accepta cu mare placere si iubire. Dar totul se duce de rapa intr-o seara de bal cand gazda ii ofera o citire in palma (sub forma de amuzant) de catre chiromantistul ei personal. Acesta ii citeste viitorul in palma lordului, nu inainte sa amuteasca complet, nevrand sa ii spuna ce a descoperit in viitorul sau. Macinat de aceasta neintelegere si gandindu-se la ce e mai rau Lord Arthur il implora pe chiromantist sa ii spuna ce a vazut in palma sa, oricat de grav ar fi acel lucru. Acesta cedeaza in cele din urma si ii spune lordului ca va infaptui o crima. Distrus si ofensat lordul se retrage spre casa. In aceiasi noapte decide ca cineva trebuie sa moara ca el si Sybil sa se poata casatori, deoarece el cand afla ca va infaptui un omor decide sa amane casatoria ca domnisoara sa nu aiba de suferit din simplul motiv ca este sotia unui criminal. 
Lordul isi cauta printre neamuri si prieteni si decide sa isi omoare o matusa indepartata, batrana si care oricum are probleme cu inima. A doua zi se duce sa cumpere intr-un mod ingenios (nu dau spoilere) o pastila care contine otrava. Batranica promite sa bea pastila mai ales dupa ce lordul i-a explicat ca este un tratament american care o va trata instant de boala la inima. 
Batranica moare dar cand lordul merge sa isi ridice mostenirea descopera pastila, anuland toata "crima" isi da seama ca matusa a murit din cauze naturale asa ca nelinistit fiind isi cauta alta victima.
Intr-un mod comic, ingenios si misterios aceasta mini povestire are un sfarsit satiric si dificil de ghicit dar extrem de satisfacator! O recomand asa ca spor la citit! Eu ma intorc la pastele mele cu ton si la un pahar delicios de vin.
Daca aveti vreo carte preferata de la prietenul meu Oscar Wilde nu ezitati sa mi-o recomandati si mie in comentarii. Un weekend placut!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu