marți, 1 noiembrie 2016

               





 Stau pe canapea si ma uit in tavan... ochii incep sa ma intepe destul de rau si cand deschid gura imi tremura vocea... o inchid si incepe sa imi tremure buza. E clar... imi vine sa plang in hohote dar nu stiu inca daca de fericire sau de tristete. Un lucru stiu sigur, sora mea e un geniu, un geniu in general dar si un geniu in acest moment pentru ca mi-a recomandat sa citesc Eleanor & Park.
                Am avut atatea restrictii in a citi cartea, blabla-uri de gen : “Of, e young adult, inseamna ca e de copii, nu multumesc!” Eu fiind extrem de “adulta”... Ma bucur ca am ales sa o citesc. Suna a cliseu dar dragostea adolescentina e mai frumoasa ca oricare dintre ele, iar Eleanor si Park au o astfel de dragoste. O iubire unde orice e posibil, in gand si in suflet.
                Eleanor este o gagica ciudata, fiind asa considerata de colegii ei de scoala pe care parca ii auzi cum se chinuie sa intre in normele societatii actuale... pe scurt, Eleanor este o rebela  geniala cu parul rosu ca sangele proaspat, timida, caruia ii place sa citeasca benziile desenate ale colegului ei de autobuz, “asiaticul ala idiot” de care se indragosteste iremediabil.  Eleanor e atat de cool si atat de sincera incat transmite frumusete. In timpul liber asculta Joy Division la maxim in casti pentru a ascunde tipetele care le provoaca tatal ei vitreg in casa in care locuiesc. Eleanor are un singur rau in viata, impersonat de tatal vitreg al acesteia care este un ratat, un proscris si un isteric care conduce cu 4 copii in masina intoxicat de whisky. Il uraste.  Si pe buna dreptate, ii face viata un Iad...
                Park este un adolescent care vrea sa fie rebel, vrea sa nu ii pese de parerea celorlalti si atunci cand Eleanor ajunge tinta sicanelor din scoala erupe intr-un monstru care cere sa fie luat la rost ca mai apoi sa rupa tot din tine, cu pumnii. Nu este violent decat cand vine vorba despre ea, pentru ca stie si el ca sufera destul in orice loc paseste. Este un sensibil care ar face orice ca Eleanor macar sa il priveasca.
                Dragostea lor este atat de proaspata incat m-a imbatat cu mireasma ei si ma visam acolo, alaturi de ei, in alea acea neluminata sau la el in patul cu salteaua de apa... Am simtit ca sunt mereu acolo sau ei sunt mereu aici cu mine. Dragostea lor e simpla si autentica.

Cartea mi-a placut in mod evident si e una dintre cele mai bune romante adolescentine pe care le-am citit vreodata. Marii filosofi ai lumii spun ca dragostea nu exista fara suferinta si sunt de acord cu asta. Dar, nu avem un singur suflet si o singura viata? Ar trebui sa riscam mai mult, sa riscam cum au facut-o toti cei care au murit fericiti alaturi de iubita lor din liceu/facultate, sa riscam pentru toti oamenii care nu au riscat pentru dragoste, sa ne ardem in tandem cu toti “pacatosii” care nu fac swing si nu vor sa se lase definiti de one night stand-uri. Eleanor & Park de fapt ne arata ca TREBUIE sa scapam de frica si sa mergem dupa ceea ce ne dorim pentru ca in perioada atat de scurta pe care o avem data aici frica si regretul nu trebuie sa ne defineasca nici macar 0.01% din fire.  Being bold should be a statement, a way to live your life!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu